イエス様の弟子として生きる覚悟-PREPARE TO LIVE AS DISCIPLES OF JESUS


 イエス様の弟子として生きる覚悟

マタイ10.37-42

皆さん、私達は洗礼によってイエス様と結ばれ、そしてその死を授けられました。それはイエス様の御復活のように、私達も新しい命を生きるためです。

今日の福音書の中でイエス様は神の国の宣教者の弟子として生きなさいと命じられ、そしていつもイエス様と結ばれ、神様に対して生きていく覚悟を私達に求めています。

イエス様の弟子になるということは簡単なことではありません。洗礼を受けても全てを神様に委ねて生きる覚悟を持つことは大変難しものです。私達は当時の弟子達が与えられた様々な苦しみ、困難、また迫害を一つ一つ受け止めて最後までイエス様と結ばれて生き抜いたことを思い出しながら生きていかなければなりません。

私達も生活の中で、「イエス様の生き方は私達の生き方であり、イエス様の使命は私達の使命である」という考えを基本にして、生活しましょう。ぜひ自分中心ではなく他人を思いやる気持ちを持ってイエス様の弟子としての覚悟を持ちましょう。

ところで、先日私は2人の神学生とメルボルンの街を散歩しました。その散歩の途中、私達はとても素晴らしい音楽を耳にしまた。そこには、一人の日本人の男性がギターを弾き、同時にハーモニカを吹いて演奏していました。

彼は堂々と一心不乱に演奏をしていました。あっという間に多くの人が彼の周りに集まってきて、体を動かしながら彼の演奏を楽しんでいました。私も自然に体も心も弾んでとても感動しました。一人の日本人がメルボルンの街角で、多くの人達を感動させているのを見ていると、彼の生きる力を感じる共に勇気をもらいました。

まだまだメルボルンでの学生生活に慣れたとは言えませんが、この日本人の演奏を聞いて、自分も頑張ろうと思いました。皆さんも毎日お忙しいと思いますが、たまには自分自身をリフレッシュさせる時間を持ってみてはいかがでしょうか。それでは皆さん、お元気でお過ごしください。

主の平和

St Paul’s Cathedral- the home church for Anglicans in Melbourne.

PREPARE TO LIVE AS DISCIPLES OF JESUS

Mat 10.37-42

My dear brothers and sisters in Christ. We have been united with Jesus in baptism and graciously accepted His death. So that we can experience new life, just as Jesus experienced resurrection. In today's Gospel, Jesus prepares us to live as His disciples. And Jesus asks us to always be united with Him and ready to live for God.

Indeed, being a disciple of Jesus is a challenging thing. Even after baptism, it is quite difficult for us to live as Christians and quite difficult to surrender everything to God. This reminds us of the life stories of the disciples and the early church in the face of suffering, hardship, and persecution that they endured one after another, until the end.

Today's gospel also invites us to learn from the life of Jesus.  "His life is our life and His mission is our mission." Let us live as faithful disciples of Jesus, not with selfishness but with compassion for others.

By the way, a few days ago I went for a walk with two seminarians in Melbourne City. During the walk, we heard some good music. There was a Japanese man playing guitar, drums, and harmonica at the same time.

He played with great dignity and care. Soon many people gathered around him, enjoying his music while dancing. I was also deeply moved and enjoyed the music very much. The music of a Japanese man who made so many people on the streets of Melbourne rejoice was very inspiring and gave me courage about how I should face the challenges of my new life here.

Right now, I can't say that I'm used to the study life in Melbourne yet, but hearing this Japanese man's performance made me want to put more effort into organizing my life too. I know you all are busy every day, but I hope you can also take a break to refresh and reflect on your life. I really wish you all the best in your life.

PEACE BE WITH YOU



 

 

Comments

Popular posts from this blog

常に心を神様に向けて生きる-TURN YOUR HEART TO GOD

神様の招きに答える-ANSWERING GOD'S INVITATION

行動を伴わない信仰は信仰ではない-FAITH WITHOUT WORKS IS ESSENTIALLY DEAD