星のように輝いて生きる-LIVE HUMBLY AND SHINE LIKE THE LIGHT OF THE ADVENT CANDLES

「星のように輝いて生きる」

ヨハネ1.6-8.19-28

皆さん、今日私達は待降節第3主日を迎えます。祭壇の前には、3つの待降節の蝋燭が点灯しています。燃える蝋燭が主の到来を歓迎する準備を象徴しています。同時に、私達の生活も神様の前でより鮮明に映し出されます。

今日の福音書で、洗礼者ヨハネは正直な心で彼が救主でもなく、エリヤでもなく、将来の預言者でもないと言いました。そして、彼は「主の道をまっすぐにせよ」と荒れ野で叫びました。彼の叫びによって、ユダヤの地方とエルサレムの住民は皆、罪を告白し、ヨルダン川で洗礼を受けたのでした。

洗礼者ヨハネは、イエス様の到来を確信したにも関わらず、決して自慢しませんでした。洗礼者ヨハネの謙遜は、彼がただの神様の使者である思ったに違いありません。それは洗礼者ヨハネに与えられた重要なミッションだったのではないでしょうか。

皆さん、今日の福音書では私達に2つのことを教えていると思います。一つ目は、待降節の蝋燭の光は私達がキリストの光が私達の生活の中にあることをあえて世界に証言しなければなりません。私達がキリストの光の中で生きるならば、私達はキリストの光の証人にならなければなりません。私達の心の内が神様の前にさらけ出される時です。最も大事なことです。どうぞ、神様の言葉を読んだり瞑想したり、教会のミサで祈ったり、教会の活動に参加したりしながら自分の一年の心の有り様を見直し悔い改めるところがあれば、素直に赦しを求めて頂きたいと思います。

二つ目は、私達は常に謙虚でなければならないということです。信者としてどのように振る舞うかについて自分自身を反省しなければなりません。私は、日々の活動においても、常に謙虚な姿勢で、他者からの提案を受け入れ、学び続ける姿勢を持つことが必要だと思っています。例えば、学生として、授業で学んだことに関する先生からのフィードバックを素直に受け入れています。それが私の成長必ず促すと信じています。

私達も洗礼者ヨハネのように謙虚さを持って振る舞えるように、私達の心を正しましょう。私達も光り輝く星のように生きていきましょう。

主の平和

 

LIVE HUMBLY AND SHINE LIKE THE LIGHT OF THE ADVENT CANDLES


My dear brothers and sisters in Jesus Christ, today we celebrate the third Sunday of Advent. Three Advent candles have been lit in front of the altar. The lit candles symbolize the preparation for the coming of our Lord Jesus Christ. At the same time, our lives will be reflected more clearly before the Lord.

In today's Gospel, John the Baptist says he is not a savior, Elijah, or a future prophet. He was just a man who cried out in the wilderness, "Make straight the way of the Lord." Upon hearing his call, the entire Judea and Jerusalem confessed their sins and were baptized in the Jordan River.

Although John the Baptist was certain of Jesus' coming, he never boasted. John the Baptist's humility came from his realization that he was only a messenger of God. I believe this was an important mission that God bestowed on John the Baptist.

My dear brothers and sisters, I think today's Gospel teaches us two things. Firstly, the light of the Advent candles should make us bold to bear witness to the world that the light of Christ is in our lives. If we live in the light of Christ, we must be witnesses to the light of Christ.

Secondly, we should always be humble. We should reflect on ourselves about how we behave as believers. I believe even in our daily activities, we should always be humble, accept input from others, and have an attitude of continuous learning. For example, as a student, I am open to feedback from my teachers on what I am learning in class.  Or as a child, we must humbly listen to good advice from our parents. I believe this will definitely encourage us to realize a good future.

Therefore, let us correct our hearts so that we too can behave humbly like John the Baptist. Let us live like the shining advent candles, which are lit to welcome the presence of our Lord Jesus Christ, shining brightly for others and ourselves before God.

 

PEACE BE WITH YOU

Comments

Popular posts from this blog

常に心を神様に向けて生きる-TURN YOUR HEART TO GOD

神様の招きに答える-ANSWERING GOD'S INVITATION

行動を伴わない信仰は信仰ではない-FAITH WITHOUT WORKS IS ESSENTIALLY DEAD