私達は神様と繋がっている-OUR RELATIONSHIP WITH JESUS

 私達は神様と繋がっている

ヨハネ15.1-8

皆さん、今日はぶどうの話から始めたいと思います。キリスト教では、ぶどうは神様の命や恵み、祝福の象徴です。私は吉祥寺にいた頃、何度かぶどうを買って食べました。メルボルンでも、時々神学院の食堂にぶどうが用意され、他の司祭達や神学生達と一緒に食べることがあります。ぶどうは本当においしいです。ぶどう酒は貴重な飲み物であり、その芳醇な味わいは人々に喜びを与えます。私はここでぶどうを食べたりワインを飲んだりする度に吉祥寺教会の司祭団と一緒に過ごした日々を懐かしく思います。本当に楽しい日々でした。

さて、今日の福音書の中でイエス様は「私は真のぶどうの木、あなたがたはその枝である。私に繋がっていなさい。私もあなたがたに繋がっている」と弟子達に仰いました。つまり、私達はイエス様という豊かな木につながる枝であり、イエス様の中に流れる豊かな水・養分をいただいて私達の葉が繁り、花が咲き、実をつけます。私達はイエス様から神様の命や愛、恵み、祝福を受け、今この時を生きているのです。

それほどイエス様の愛は強くて深いのです。イエス様の深い恵みの中で私達は生かされていることを感じていただきたいと思います。辛い時、悲しい時、苦しい時、試練の中にある時、絶望の淵にある時、誘惑の中にある時、いかなる時も私達はイエス様から離れず、繋がっていることを感じながら生きていきましょう。

ところで、2023427日に私は東京を離れメルボルンへ行く準備をするためにインドネシアへ帰りました。その時からちょうど1年になることをついさっき思い出しました。羽田空港まで送ってくださったビジュ神父様、森神父様、フォン神父様に改めて感謝します。また、皆様のお祈りのおかげで、今まで健康でいられたことも確かです。これまでの皆様のご支援、本当にありがとうございます。今後ともよろしくお願いいたします。それでは皆さん、今週もお元気にお過ごしください。

主の平和

OUR RELATIONSHIP WITH JESUS

    Everyone, today I want to share a story about grapes. Maybe you've eaten grapes and drank wine.  In Christianity, grapes symbolize life, grace, and God's blessing. When I was in Kichijoji, I often bought and ate grapes. Even in Melbourne, grapes were sometimes prepared in the seminary dining room and eaten with other priests and seminarians. The grapes tasted really good. Grapes are also made into precious drinks and their diverse flavours bring great joy to those who enjoy them. Whenever I eat grapes or drink wine here, I feel nostalgic for the days I spent with the priests in Kichijoji. Those were enjoyable days.

    In today's Gospel, Jesus said to His disciples, "I am the true vine, and you are the branches. Whoever remains in me with me in him, bears fruit in plenty." In other words, as part of branches, we receive love, grace, and blessings from Jesus in our lives. I guess that is how strong and deep Jesus loves us. Therefore, I want you to feel the amazing grace of Jesus in our life. Even in times that feel so difficult, in sad times, in times that are hard, amid despair, during trials, we must not separate ourselves from Jesus. We should still have a close relationship with Jesus in every event of our lives.

    By the way, on 27 April 2023, I left Tokyo and returned to Indonesia, before I went to Melbourne. I just remembered that it has been exactly one year since then. I would like to thank Fr. Biju, SVD, Fr. Mori, SVD, and Fr. Phong, SVD for dropping me off at Haneda Airport last year. I believe that I have been able to stay healthy until now because of your prayers and support. Thank you so much for your support so far.  I hope everyone is doing well this week.

    PEACE BE WITH YOU

Comments

Popular posts from this blog

常に心を神様に向けて生きる-TURN YOUR HEART TO GOD

神様の招きに答える-ANSWERING GOD'S INVITATION

行動を伴わない信仰は信仰ではない-FAITH WITHOUT WORKS IS ESSENTIALLY DEAD