困難はチャンスの時-DIFFICULTIES ARE PRECIOUS OPPORTUNITIES

 困難はチャンスの時

マルコ4.35-40

私は人生は海を航行する船のようなものだと思います。時々スムーズに航海する時もあれば、ひどい波にあって沈みそうになる時もあります。皆さんはどう思いますか。

興味深いことに、今日の福音書は、湖の真ん中で弟子達がイエス様と一緒に航海した時の体験について語っています。嵐の中で弟子達は「先生、私達がおぼれても構わないのですか」とイエス様に叫びました。イエス様は風を叱り、湖に向かって「黙れ。静まれ」と言われました。すると、風はやみ、すっかりなぎになったのでした。

今日の福音を振り返る時、私は南山大学で日本語を学んでいたことを思い出しました。例えば思っている事を日本語でうまく話せなかったり、漢字を読めなかったり、インドネシアの料理が懐かしくなったり多くの困難に直面しましたが、神様の祝福と皆さんの祈りのおかげで、その困難を乗り越えることが出来ました。その経験があるからこそ、今モナッシュ大学で何とか勉強について行くことが出来るのだと思います。困難は私に忍耐することの大切さそして神様の救いの業を教えてくれました。

困難や痛み、危険の脅威を経験した時私達は動揺し、落ち着きがなく、不安になります。それは当然の感覚です。ですから、嵐に直面した時の弟子達のイエス様への叫びは、私達が生活の中で困難な状況に直面した時の私達の叫びと同じです。私達は何事もなく普通に生きている時、それが当たり前と思って、神様に感謝することを忘れがちになります。どうして神様は助けてくれないのか?と不平不満を訴え始めたりします。私達は時々とても身勝手になることがあります。

しかし、私達がどのような状況にあっても神様はいつも私達と共におられます。そして、希望の光を私達に常に注いでくださいます。私達が困難を乗り越えた時、「あーあの時も神様は私を守ってくださった。神様は私を支えて、導いてくださった。」と思える時が必ず来ます。皆さん、静かな祈りの中でイエス様の御言葉を聞きましょう。「安心しなさい。私だ。恐れることはない。」

主の平和

 


DIFFICULTIES ARE PRECIOUS OPPORTUNITIES

My dear brothers and sisters in Christ, life is like a ship sailing in the middle of the sea. Sometimes the ship of life sails smoothly, and often it is hit by violent waves until it sinks and almost drowns.

Interestingly, today's Gospel recounts the disciples' experience while sailing with Jesus in the middle of the lake. During a storm, the disciples cried to Jesus, Master, do you not care? We are going down!” Jesus rebuked the wind and said, “Quiet now! Be calm!” Then the storm calmed down completely.

As I reflected on today's gospel, I was reminded of my life story when I was studying Japanese at Nanzan University (南山大学). At that time, I faced many difficulties such as not being able to express my thoughts well in Japanese, not reading kanji correctly, and missing eating Indonesian food. However, because of God's blessings and the support and prayers of my family and everyone who knew me, I was able to overcome these difficulties. Because of such experiences, I was entrusted by the Japanese SVD Province to study at Monash University. That experience of hardship has taught me the importance of perseverance.

When we experience difficulty, pain, or danger, we become anxious. In my opinion, that is a natural feeling. There is no doubt that the disciples' cry to Jesus when faced with a storm is our cry when facing difficult situations in our lives. When we go through life without any hindrance, we tend to take things for granted and forget to thank God. No wonder, when there are life challenges that we face, we may start complaining and asking, why doesn't God help us?

However, no matter what situation we face, God is always with us. God always showers us with the light of hope. When we can overcome difficulties, we believe that God is also protecting us. God supports and guides us always. Therefore, always listen and meditate on Jesus' words, Here I am. Do not be afraid in our lives every day.

PEACE BE WITH YOU 

Comments

Popular posts from this blog

常に心を神様に向けて生きる-TURN YOUR HEART TO GOD

神様の招きに答える-ANSWERING GOD'S INVITATION

行動を伴わない信仰は信仰ではない-FAITH WITHOUT WORKS IS ESSENTIALLY DEAD